
زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس (C++) به چه معناست؟
C++ (به گفته C پلاس پلاس) یک زبان کامپیوتری شی گرا است که توسط دانشمند برجسته کامپیوتر Bjorne Stroustrop به عنوان بخشی از تکامل خانواده زبان های C ایجاد شده است. این به عنوان یک بهبود بین پلتفرمی C توسعه داده شد تا به توسعه دهندگان درجه بالاتری از کنترل بر حافظه و منابع سیستم را ارائه دهد.
برخی C++ را “C با کلاس ها” می نامند زیرا شی گرا را معرفی می کند
اصول برنامه نویسی، از جمله استفاده از کلاس های تعریف شده، به چارچوب زبان برنامه نویسی C. با گذشت زمان، C++ نه تنها در برنامه نویسی کامپیوتر، بلکه در آموزش برنامه نویسان جدید در مورد نحوه عملکرد برنامه نویسی شی گرا، به عنوان یک زبان بسیار مفید باقی مانده است. با این حال، فقط از شی گرا پشتیبانی نمی کند، بلکه رویه ای و عملکردی را نیز پشتیبانی می کند. به لطف انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالا، C++ می تواند برای توسعه طیف وسیعی از نرم افزارها، برنامه های کاربردی، مرورگرها، رابط های گرافیکی کاربر (GUI)، سیستم عامل ها و بازی ها استفاده شود.
امروزه C++ به دلیل قابلیت حمل قابل توجه آن که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه هایی را ایجاد کنند که می توانند بر روی سیستم عامل ها یا پلتفرم های مختلف به راحتی اجرا شوند، بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. علیرغم اینکه C++ یک زبان سطح بالا است، از آنجایی که C++ هنوز به C نزدیک است، به دلیل ارتباط نزدیک آن با زبان ماشین، می تواند برای دستکاری در سطح پایین استفاده شود.
Techopedia زبان برنامه نویسی C پلاس پلاس را توضیح می دهد (C++)
Bjarne Stroustrup C++ را در آزمایشگاه Bell در اوایل دهه 1980 توسعه داد تا بهترین مزایای چندین زبان دیگر را ادغام کند. او میخواست سرعت BCPL، سطح بالای Simula و جهانی بودن C دنیس ریچی را کنار هم بگذارد. او از زبانهای دیگر نیز مانند Ada، ML و ALGOL 68 الهام گرفت تا یک ساختار خوب ایجاد کند. ، زبان همه منظوره ای که می تواند تقریباً همه برنامه های C را بدون تغییر کد منبع آنها کامپایل کند. ++C به قدری منعطف است که اغلب به آن لقب “چاقوی جیبی زبان های برنامه نویسی سوئیس” داده می شود (اگرچه این نام مستعار توسط پایتون نیز به اشتراک گذاشته شده است)
C++ و برنامه نویسی شی گرا
وقتی ++C جدید بود، برنامه نویسی شی گرا به تازگی وارد صحنه می شد. این نوع انقلابی از برنامه نویسی کامپیوتری، دنیای کدنویسی را با وعده انواع داده ها و اشیاء مجازی پیچیده تر متحول کرد.
در برنامه نویسی شی گرا، یک شی یک نوع داده است که هم داده و هم عملکردهای ذاتی در طراحی خود دارد. قبل از ظهور برنامه نویسی شی گرا، برنامه نویسان معمولاً یک پایگاه کد را متشکل از دستورالعمل های خط فرمان فردی می دیدند. شناسایی اشیاء با داده ها و توابع داخلی منجر به راه جدیدی برای بسته بندی و خودکارسازی کد کار شد.
پشته C++
برای مثالی عالی از برنامه نویسی شی گرا در C++، یکی از قابل توجه ترین و مفیدترین ویژگی های این زبان پشته C++ بود.
پشته C++ کلاسی در C++ است که دارای ویژگیهای زیر است – این یک محفظه ذخیرهسازی متوالی در اولین خروجی مجازی است که دارای مجموعهای از عناصر تعریفشده است. توابع “push” و “pop” یا یک آیتم جدید را به پایین پشته فشار می دهند یا اولین مورد موجود را از بالای پشته بیرون می آورند.
برنامه نویسان از پشته ++C به طرق مختلف برای دستیابی به اهدافی که شامل ارزیابی متغیر و عملیات عملکردی در یک پایگاه کد.
این زبان همچنین از اصول کپسولهسازی استفاده میکند، که مدلهای استفاده را مشخص میکند، و وراثت، که در آن یک کلاس میتواند ویژگیها یا ویژگیهای خاصی را از کلاس دیگر به ارث ببرد.
معایب C++
C++ برخی از مفاهیم بدنام که درک آن را مشخص می کند به اشتراک می گذارد. به ویژه، اشاره گرها مفهومی چالش برانگیز برای درک هستند و استفاده نادرست از آنها ممکن است منجر به خرابی سیستم و مصرف غیرعادی حافظه شود. فقدان جمعآورنده زباله نیز فیلتر کردن دادههای غیر ضروری را دشوار میکند. محدودیت دیگر برای C++ وجود مسائل امنیتی مرتبط با در دسترس بودن اشاره گرها، متغیرهای سراسری و توابع دوست است.
لینک های مرتبط با مقاله:
زبان برنامه نویسی سی شارپ تعریف زبان پایتون همه چیز در مورد زبان برنامه نویسی ip چیست؟